Az intermédia tanszék vágószobájában celluloid archív filmek és perforált magnószalagok felhasználásával lehetőség van kisfilmeket készítésére.
Karantén alatt az óraadó filmvázlatot, storyboardokat kért a hallgatóktól, felajánlva 3 témát: a karantén napjai, Erdély Miklós Antiszempont c. verse, 77. szám.
Azok a hallgatók, akik a gyakorlatban már elkezdték az anyaggyűjtést és kialakult a filmjük témája, azt folytatták storyboardon.
Hagyományos filmvágás kurzus | Rigó Mária | MKE intermedia
A kurzus hallgatói:
Botos Martina (im)
Fockter Hajnal (im)
Orosz Réka (im)
Oláh József (im)
Séfer Evelin (im)
Jakab Borbála (festő)
Mattesz Panka (festő)
Puskás Melitta (festő)
Simon Luca (festő)
Csere Ákos (festő)
Zsandár Zoé (szobrász)
Éliás Ádám (szobrász)
Karl Fruzsina (szobrász)
Veres Márton Vitéz (szobrász)
Gömbös Endre (grafikus)
Moldován Aliz (grafikus)
Németh Virág (grafikus)
Veres Márton Vitéz (szobrász)
Fockter Hajnal (intermedia)
Mattesz Panka (festő)
A karantént válaszottam témának. Arra gondoltam, hogy megpróbálom reprodukálni azt az érzetet,
amikor valamelyik online felületen találkoznak az emberek, emiatt nem lesz benne sem tömegjelen-
et sem olyan, amibe 2-nél több szereplő van. Közeli felvételeket keresnék a kimaradt jelenetekből.
Lehet, hogy a hang nem is az eredeti hang lenne, hanem esetleg keresnék külön olyan részleteket
amik mégjobban alátámaszják ezt az érzetet, montázs szerű beszélgetés lenne, minél jobban érző-
dik a váltás és az, hogy nincsenek egy helyen a szereplők, annál jobb.
Különböző filmekből keresnék, vagy ha van elég anyag akkor lehetnek akár egy filmből is, most a
jelenlegi helyzetben ez tűnt egyszerűbbnek, így a Simon Mágusra csináltam gyűtést, mert erre em-
lékszem, hogy ebből biztosan van anyag. A váltások gyorsak lennénnek, a hanghoz képest picike
elcsúsztatással jönne be a kép, ez is imitálná a konferencihívást, ahol az jelenik meg nagyobban
akinek épp a hangja hallatszik.
Bár a gallery view tipusú beszélgetések gyakoribbak mostanság, félek, hogy ezt megvágni (mármint
minden kockát 4-6 kicsi kockára vágni és újra összeilleszteni) vállalhatatlanul nagy munka lenne, így
azt a speaker view típusú konferenciahívást választanám, ahol mindig az látszik nagyban aki épp
beszél. Alapvetően az a célom, hogy a vágással és a hang + kép ritmusával már önmagában
érzékelhető legyen az, hogy emberek beszélgetnek, akik éppen nincsenek egy légtérben.
Ugyanakkor szeretnék még egy effekttel ráerősíteni erre az érzetre és rárajzolnék a kockákra egy
olyan rácsot, ami hasonlít a konferenciahívások felépítéséhez. Ezt a rácsot fehér és fekete lakkfilccel
rajzolnám, egyszerű sziluettszerű stílusban, ezt találom. aleggyorsabb technikának, ami még átad-
hatná azt az érzést amit kelteni szeretnék.
Moldovan Alíz (grafikus)
Simon Luca (festő)
Jakab Borbála (festő)
Orosz Réka (intermedia)
Németh Virág (grafikus)
Karantén
Nem tudom honnan érdemes számolni a bezártságot, mert az első napokban még sokkal többet megengedtünk magunknak, majd elfogytak a barátok a városból, hideg lett, leesett a hó, meg az is, hogy nem kellene elhagyni a lakást. Szeretek eljárni, emberek között lenni, de mindeddig úgy gondoltam, hogy semmi bajom nincs sem az itthon- sem az egyedülléttel. Mégis eléggé tönkretett a bezártság, lehet az is benne van, hogy most sem otthon, sem egyedül nem vagyok.
Nem tudtam alkalmazkodni ehhez az új helyzethez.
Arra gondoltam a legegyszerűbb módon próbálok beilleszkedni, ahogyan a gyerekek is szoktak, megpróbálom másolni a többiek viselkedését. Viszont, amikor körbe néztem azt láttam, hogy a barátaim kovászt nevelnek, és egy nap kétszer porszívóznak. Ezt én nyilvánvalóan nem akartam csinálni. Ebből indultam ki. Ebből az érzésből, hogy most már valami után vagyunk, valahol ott, ahol már semmi természetes nincs.
Elkezdtem összegyűjteni ezeket a fura új dolgokat, kreált teendőket, amikkel az ismerőseim az üres napjaikat igyekeznek megtölteni. Ebből a gyűjteményből készítek filmet. Kezdésnek arra gondoltam, hogy tanulság, konklúzió nélkül, csak felsorolás szerűen következnének egymás után a tevékenységek. Egy képzelt nap mintájára.
Puskás Melitta (festő)
Karl Fruzsina (szobrász)
Ehhez a témához , alapul vettem az egyik korábban készült szobor tervem . A bezártság érzetét , és ennek a megélését , végül a teljes magány és elszigeteltség a téma , amivel foglalkoztam. Itt a történet egy társaságból indul , ahogy lassan egyfajta feladás és távozás jelenik meg , az egyre fogyatkozó alakok által a betöltött tér , szobabelső is máshogy jeleik meg . A tér és a figura , a megélt magány által máshogy tölti ki teret. Az időmúlása is , mint a naplószerű bejegyzések napról napra, vezetik az eseményeket .
Zsandár Zoé (szobrász)
Idil . Az én storyboardom azt ábrázolja amikor az elzártságban megtapasztaljuk a harmonikus békét. Nem történik semmi különos, csak hétköznapi nyugodt pillanatainkból rajolztam néhány jelenet, ahogy békésen heverészve tervezgetünk. Kimegyünk a keretbe a családdal . Igazából ez lenne a hosszú expoziciója egy eseménynek amikor is Jézus lejön a kertünkbe és csodás látomásunk lesz. Ez még nem teljesen kitalált.
Séfer Evelin (intermedia)
Éliás Ádám (szobrász)
Heverünk a szobában.
Itt látható, hogy Jocó elkezd felöltözni, erről még pár kép.
Át svenkel a kamera a szobán, látható leszek én is
A tantárgy keretein belül elkezdtem egy gyűjtést Mari javaslatára. A Simon Mágus kimaradt jeleneteiből Halász Péter emlékére. A vírus helyzet miatt ezt csak a jövőben fog létrejönni a vágóban. Addig is a kiadott film jeleneteiből igyekeztem Péter jeleneteit a Mágusével ellenpontozni.Fehérrel emeltem ki Péterert és azokat a képi sajátosságokat amire vélhetőleg az operatőr a központi részt fektetett.A mágus kontra a tisztánlátó helyzete.
Kihaladás a kertbe .
Ki érünk a szobából az előszobába, látható egy cipőhúzás
Lépcsőn lehaladás.
Egy asztal körüli körsvenk indul .
Itt ér véget, velem aki háttal vagyok.
Kistotál, ahol mind egyszerre látszunk, így elhelyeződve a térben
Oláh József
Pétert megrohanják a riporterek.
A mágus egy pillanata a vasútállomáson.
Péter az autóból beszél a mágushoz
Péter és a mágus együtt nézik a monitort a sötét szobában.
Péter jógázik
A mágus elkapja a lepottyanó szakácskönyvet.
A mágus befogja Péter orrát alvás közben,hogy ne horkoljon.
A mágus egyedül nézi a számítógépet a sötét szobában.
A mágus az utcán alszik.
A film elején lévő vonat út,ebben az esetben kivezet minket a képsorokból.
(intermédia)
Csere Ákos (festő)